جلسه مشاوره پایه هفتم ( توضیح اهمیت تحلیل آزمون)

فواید جلسه‌ی آزمون برای دانش‌آموز بسیار زیاد است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدیریت زمان و جلسه‌ی آزمون، کنترل روحیات و هیجان درونی، ایجاد فراشناخت دانش‌آموز از خود و اطلاعاتش و در نهایت، یادگیری در جلسه‌ی آزمون اشاره نمود.

…..
اما قسمت مهم کار این است که دانش‌آموز پس از پایان آزمون، وضعیت خود را به طور کامل مشخص کند و طبق نتایج این بررسی، بتواند برای آزمون‌های بعدیِ خود، نقشه‌ی راه کارآمدی طراحی کند. به کمک تحلیل آزمون است که دانش‌آموز می‌تواند متوجه شود که در کدام مباحث یادگیری او ناقص بوده است، در کدام مباحث تست‌های کمی کار کرده و تسلط کافی ندارد، در کدام مباحث بی‌دقت است و … .

دانش آموزی که صرفا جهت دیدن درصدها و تراز خود در آزمون ها شرکت می کند، همان بهتر که در آزمون شرکت نکند! در واقع بی راه نگفته ایم اگر بگوییم اهمیت تحلیل آزمون از خود آزمون دادن و خواندن آن نیز بالاتر است.

…..

در کلاس‌های مشاورهٔ پایهٔ هفتم، مسئول محترم پایه، مفصّلاً توضیحاتی را دربارهٔ تحلیل آزمون، خدمت دانش‌آموزان عزیز، ارائه داد.

© کپی رایت - دبیرستان سلام صدر - مدرسه متفاوت | تهران ، اتوبان صدر (غرب به شرق) ، خیابان بهار جنوبی ، خیابان جهرمی ، خیابان بهرام ، کوچه آریا غربی ، پلاک ۱۶ | 22599730